🚚Leverans inom 2-4 arbetsdagar 🚚

📦Levereras till paketbutik endast 79 SEK. 📦

🚚Vi erbjuder leverans i Sverige🚚

Handelsvillkor

Handelsvillkor hos XpertCleaning

Generell information

Xpert Cleaning
Årupvænget 4
8722 Hedensted
CVR nr.: 42239941
Telefon: +45 61 76 40 03
E-post: kontakt@xpertcleaning.dk

Priser

Hos Xpert Cleaning är alla priser i svenska kronor (SEK) och anges inklusive moms och avgifter. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan föregående meddelande. Vi reserverar oss för slutsålda varor.

Betalning

Xpert Cleaning tar emot betalning med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay, Pensopay, Anyday. Betalningen dras från ditt konto först när varan skickas. Alla belopp är i DKK och inkluderar moms. Vi reserverar oss för prisfel och slutsålda/utgångna varor.

Leverans

Xpert Cleaning strävar efter att skicka beställningar som görs före kl. 12 samma dag, beställningar därefter skickas nästa vardag. Vi skickar till hela Sverige. Fraktkostnader från 73,50 SEK. Varor kommer att levereras till den leveransadress som anges vid beställningen. Vi levererar inte till utlandet, Färöarna eller Grönland. Dina varor skickas med PostNord.

OBS: Om det inte finns plats på utlämningsstället flyttas paketet till närmaste utlämningsställe, vilket du kommer att informeras om. Vid problem, kontakta kundservice. Varor levereras alla vardagar. Din vara kommer att levereras 2-4 arbetsdagar efter beställningen. För vissa varor gäller särskilda leveransvillkor, vilket framgår specifikt före köp av dessa varor.

Fraktpriser

Vi har följande fraktpriser beroende på vald leveransmetod:

  • För beställningar under 112,50 SEK tar vi ut 88,50 SEK i frakt.
  • För beställningar över 112,50 SEK tar vi ut 73,50 SEK i frakt.
  • För beställningar över 1125 SEK är frakten gratis.
  • För beställningar över 20 kg eller farligt gods tar vi ut 163,50 SEK.
  • Hemleverans kostar 103,50 SEK.

Reklamationsrätt

Det ges 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller för fel i material och/eller tillverkning. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller ett prisavdrag, beroende på den konkreta situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador som orsakats av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste reklamera inom "rimlig tid" efter att du upptäckt felet. Xpert Cleaning kommer att täcka returfraktkostnader i rimlig omfattning.

Vid retur, reklamationer och utnyttjande av ångerrätten, skicka till:

Xpert Cleaning
Årupvænget 4
8722 Hedensted
Vi tar inte emot paket skickade mot postförskott.

Återbetalning

Om det handlar om återbetalning, vänligen bifoga bankuppgifter i form av registreringsnummer och kontonummer, så att det överenskomna beloppet kan överföras. Dessa uppgifter kan utan risk skickas via e-post eller annan elektronisk form, eftersom de inte är känsliga uppgifter och endast kommer att användas för vår uppfyllnad av återbetalningen.

Ångerrätt

Det ges 14 dagars full returrätt på varor köpta i vår webbutik.

Perioden räknas från den dag:

  • Då du tar emot beställningen.
  • Får den sista varan i fysisk besittning, när det gäller ett avtal om flera olika varor beställda i en order men levereras individuellt eller i flera omgångar.
  • Får den sista delen i fysisk besittning, när det gäller ett avtal om leverans av varor som består av flera delar.
  • Får den första varan i fysisk besittning, när det gäller regelbunden leverans av varor över en bestämd period.

Returkostnader ska du själv stå för. Ångerrätt ska meddelas oss senast 14 dagar efter köpet och från ångerrätten ska du senast 14 dagar därefter returnera försändelsen. Meddelandet ska ges via e-post till kontakt@xpertcleaning.dk. I meddelandet ska du tydligt ange att du vill utnyttja din ångerrätt. Om du vill skicka varan tillbaka till oss, fyll i den bifogade retursedeln och skicka varan till:

Xpert Cleaning
Årupvænget 4
8722 Hedensted

Du kan inte ångra genom att bara vägra ta emot varan utan att samtidigt ge tydligt meddelande om detta.

Varor undantagna ångerrätten

Följande varutyper omfattas inte av ångerrätten:

  • Varor som tillverkats enligt konsumentens specifikationer eller som har fått en tydligt personlig prägel.
  • Förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte är lämpliga att returnera och där förseglingen har brutits efter leveransen.
  • Varor som på grund av sin art blir oskiljaktigt blandade med andra vid leverans.
  • Varor där förseglingen har brutits.
  • Utförda icke-finansiella tjänster, om leveransen av tjänsten har påbörjats med konsumentens föregående uttryckliga samtycke och erkännande av att ångerrätten upphör när tjänsten är fullständigt utförd.
  • Leverans av digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium, om utförandet har påbörjats med konsumentens föregående uttryckliga samtycke och erkännande av detta att ångerrätten därmed förloras.
  • Tidningar, tidskrifter eller magasin med undantag för prenumerationsavtal för sådana publikationer.
  • Avtal ingångna vid offentlig auktion.
  • Varor som försämras eller snabbt föråldras.

Retur

Du ska skicka din beställning i retur utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har utnyttjat din ångerrätt. Du ska stå för de direkta kostnaderna i samband med retur. Vid retur är du ansvarig för att varan är ordentligt förpackad. Du ska bifoga en kopia av orderbekräftelsen. Hanteringen går snabbare om du också fyller i och bifogar vår ångerblankett. Du bär risken för varan från leveranstidpunkten tills vi har mottagit den i retur. Vi tar inte emot paket skickade mot postförskott.

Varans skick vid retur

Du är endast ansvarig för eventuell värdeminskning av varan som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar. Med andra ord kan du prova varan som om du provade den i en fysisk butik.

Om varan har provats mer än vad som beskrivits ovan, betraktas den som använd. Detta innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde vid mottagandet - vid retur. För att få hela köpesumman i retur måste du alltså prova varan utan att faktiskt använda den.

Återbetalning

Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp du har betalat till oss. I händelse av en värdeminskning som du är ansvarig för, dras detta belopp av från köpesumman. Vid utnyttjande av ångerrätten återbetalas alla betalningar mottagna från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader till följd av ditt val av en annan leveransform än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från den dag vi har mottagit meddelande om ditt beslut att utnyttja ångerrätten. Återbetalning genomförs med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har gått med på något annat. Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har mottagit varan i retur, om inte du har gett oss bevis på att ha returnerat den innan.

Personuppgiftspolicy

För att du ska kunna ingå ett avtal med oss och handla på vår webbplats behöver vi följande uppgifter om dig:

  • Namn
  • Adress
  • Telefonnummer
  • E-postadress
  • Information om vad du har köpt

Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varan till dig och för att kunna hantera förfrågningar angående ditt köp. Behandlingen sker enligt reglerna i vår personuppgiftspolicy för Xpert Cleaning. Här kan du läsa mer om hur dina uppgifter behandlas, när de raderas och vilka rättigheter du har som registrerad.

Klagomöjligheter – översikt och länkar

Om du har ett klagomål om en produkt köpt i vår webbutik kan du skicka ett klagomål till:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Länk: www.forbrug.dk

Om du är en konsument med bostad i ett annat EU-land kan du lämna ditt klagomål i EU-kommissionens online klagoplattform. Plattformen finns här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Vid klagomål här, vänligen ange vår e-postadress: kontakt@xpertcleaning.dk

Vanliga frågor

Frakt

Vilka är priserna för frakt hos XpertCleaning?

Vi erbjuder olika fraktpriser baserat på ordervärde och leveransmetod. För beställningar under 112,50 SEK tar vi ut 88,50 SEK i frakt, medan beställningar över 112,50 SEK har en fraktkostnad på 79 SEK till paketshop. Beställningar över 1125 SEK kvalificerar sig för gratis frakt till paketshop. Dessutom tar vi ut 163,50 SEK för beställningar över 20 kg eller farligt gods, och 103,50 SEK för hemleverans.

Var skickar XpertCleaning varor till?

Vi levererar varor till hela Sverige och Danmark med PostNord. Observera att vi inte levererar till utlandet, Färöarna eller Grönland. Din beställning kommer att levereras till den angivna leveransadressen, och om det inte finns plats på utlämningsstället kommer paketet att flyttas till närmaste utlämningsställe, och du kommer att bli informerad om detta.

Vad är leveranstiden hos XpertCleaning?

På XpertCleaning strävar vi efter att leverera dina varor inom 2-4 arbetsdagar. Om du beställer innan 11.00 kan du räkna med att få din beställning dagen efter.

Klagomål och returer

Hur fungerar reklamationsrätten hos XpertCleaning?

På XpertCleaning erbjuder vi 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Reklamationsrätten gäller material- och/eller tillverkningsfel. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat, beroende på den specifika situationen. Tänk på att annonsera i "skälig tid" efter att du upptäckt felet/felet. Vi täcker returkostnader i rimlig omfattning.

Vilka är villkoren för ångerrätten hos XpertCleaning?

Hos XpertCleaning erbjuder vi 14 dagars full returrätt på varor köpta i vår webshop. Du kan utnyttja ångerrätten genom att meddela oss senast 14 dagar efter köpet och returnera varan senast 14 dagar efter aviseringen. Observera att du själv måste stå för returkostnaderna. Varan ska returneras i samma skick som vid mottagandet.

Betalning

Vilka är de accepterade betalningsmetoderna hos XpertCleaning?

På XpertCleaning accepterar vi betalningar via de vanligaste betalningsmetoderna, inklusive kreditkort (Visa, MasterCard etc.), MobilePay, ApplePay och GooglePay. Vi strävar efter att göra betalningsprocessen så bekväm som möjligt för våra kunder.

Är min betalning säker med XpertCleaning?

Ja, på XpertCleaning tar vi säkerheten för din betalningsinformation på största allvar. Vi använder krypteringsprotokoll och andra säkerhetsåtgärder för att säkerställa att din betalningsinformation behandlas säkert och konfidentiellt. Du kan därför tryggt handla hos oss, i vetskap om att din information är skyddad.